kasbokar01

معرفی مشاغل و روشهای درآمدزایی

kasbokar01

معرفی مشاغل و روشهای درآمدزایی

  • ۰
  • ۰

قطرات آب یکی از کلیشه ای ترین و رایج ترین سوژه ها برای عکاسی ماکرو هستند. این نوع عکاسی هم سرگرمتان می کند و هم تمرینی برای افزایش مهارت هایتان محسوب می شود. در این نوشته قدم به قدم یاد میگیریم که چطور یک عکس ماکرو فوق العاده بگیریم.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای عکاسی ماکرو

لنز ماکرو

لنزهای ماکرو با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. می توانید یک لنز ماکرو نسبتا ارزان قیمت تهیه کنید. فاصله کانونی لنزها هم با هم فرق می کند. توصیه می کنیم دنبال لنزی با فاصله کانونی 60 تا 120 میلیمتر بگردید چون عکاسی با آنها واضح تر و سریع تر است. علاوه بر این بهترین بزرگنمایی برای لنز ماکرو 1:1 (یک به یک) است. ما در این آموزش از لنزهای تامرون 90 میلیمتری با دیافراگم f / 2.8 استفاده می کنیم.

میز یا سطح کامل صاف و ثابت

برای یک عکاسی خوب و حرفه ای شما به یک سطح کاملا صاف و ثابت نیاز دارید تا سوژه عکاسی تان حرکت نکند. علاوه بر این اگر سطح تان کاملا صاف و بی حرکت باشد زاویه عکاسی تان هم دقیق و مناسب خواهد بود.

مطمئن شوید که سطحتان کاملا روشن است و نور به خوبی روی سوژه می تابد. برای این کار می توانید از چراغ قوه یا چراغ های کوچک برای تنظیم روشنایی محیط استفاده کنید.

قطره چکان یا سرنگ

بهتر است که از قطره چکان برای چکاندن قطرات آب استفاده کنید چون سرنگ ها سوزن دارند و ممکن است کمی خطرناک باشند. به هر حال برای عکاسی ماکرو از قطرات آب به یک سرنگ یا قطره چکان نیاز دارید.

لوازم جانبی

برای اینکه عکستان جلوه بیشتری داشته باشد می توانید از برخی وسایل رنگی یا هر شئ خاصی که فکر می کنید می تواند سوژه خوبی برای عکاسی تان باشد استفاده کنید. پرهای پرندگان و اکلیل های رنگی و پر زرق و برق هم گزینه خوبی برای این کار هستند و جلوه بیشتری به عکستان می دهند.

...

ادامه آموزش را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

آموزش نمونه ای از عکاسی ماکرو قطره آب فانتزی

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • hasti molaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی