kasbokar01

معرفی مشاغل و روشهای درآمدزایی

kasbokar01

معرفی مشاغل و روشهای درآمدزایی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معمولا آموزش مسائل مربوط به امور مالی در سیستم آموزشی کشورهای مختلف نادیده گرفته می شود اما با توجه به نقش مهم پول و نحوه مدیریت آن در زندگی همه ما، آگاهی بخشی درباره امور مالی شخصی مساله ای است که باید از سنین کودکی به آن پرداخته شود و هر کسی باید کاملا مطمئن شود که از آموزش های لازم در زمینه مسائل مالی برخوردار شده است.

اگر این آموزش ها را از خودمان شروع کنیم و درباره امور مالی شخصی خودمان و نحوه مدیریت آنها آموزش ببینیم می توانیم آگاهی هایمان را به نسل های بعد نیز منتقل کنیم و به این ترتیب هم خودمان و هم فرزندانمان راه های جدید و تازه ای برای مدیریت هر چه بیشتر و بهتر درآمدها و دارایی هایمان باشیم. در این مقاله به بررسی جدیدترین روش های تقویت هوش مالی می پردازیم تا بدانیم چطور هر کسی می تواند امور مالی شخصی اش را به بهترین و موثرترین نحو مدیریت کند.

۱- خواندن کتاب ها و مجلات مرتبط

فرقی نمی کند که به شکل معمولی و مرسوم کتاب دست بگیرید و مطالعه کنید یا محتواهای دیجیتالی را برای خواندن انتخاب کنید؛ در هر صورت مطالعه کردن راهی عالی و موثر برای رشد دانش مالی شما محسوب می شود. کتاب هایی مثل “انتقال کل پول ” و “سرمایه گذاری هوشمند ” همه نکات لازم از چگونگی پرداخت بدهی ها گرفته تا انتخاب برنامه های سرمایه گذاری موفق را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. با صرف هزینه بسیار کمی برای خرید این قبیل کتابها به راحتی می توانید از راهنمایی های عملی برخوردار شوید و تکنیک های مفید و موثر در بهبود شرایط مالی را یاد بگیرید.

علاوه بر این، مجلاتی هم هستند که آموزش های مفیدی درباره نحوه پرداخت بدهی و کسب درآمد بیشتر در اختیارتان می گذارند. (مثل این مجله یا این یکی) مطالعه کردن روشی بسیار مناسب و موثر برای برای افزایش سواد مالی کودکان و بزرگسالان است. پس همین الان به یک کتاب فروشی بروید و کتاب های مرتبط با امور مالی را تهیه و شروع به خواندن کنید!

۲- شرکت در سمینارهای مالی

در سمینارهای مالی شرکت کنید. هزاران هزار سمینار و همایش مالی رایگان وجود دارد که در آنها طیف وسیعی از نکات مفید درباره امور مالی آموزش داده می شود. مطمئنا در محل زندگی شما هم همایش و سمینارهای مختلفی برگزار می شود و حتی گاهی اوقات سخنرانان بزرگی هم در آنها حضور پیدا می کنند. پس از این فرصت استفاده کنید و هوش مالی تان را ارتقا ببخشید. ممکن است شرکت در برخی همایش ها مستلزم صرف هزینه باشد. اگر دلتان نمی خواهد هزینه ای بابت آن بپردازید قبل از شرکت در هر سمینار و همایشی مطمئن شوید که رایگان اند. بعضی از شرکت ها برای فروش بیشتر از تکنیک اعمال فشار و زور روی مشتری ها استفاده می کنند و ممکن است برای شرکت در بعضی از سمینارها مجبور به خرید محصولی شوید که اصلا به آن نیازی ندارید؛ بنابراین قبل از شرکت در هر سمیناری از جزییات آن با خبر شوید. از این وبسایت یا از این یکی، سمینارهای مالی ارائه می شوند.

...

برای مطالعه بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

هوش مالی چیست و جدیدترین روشهای تقویت آن با سرعت هر چه تمامتر!

  • hasti molaei
  • ۰
  • ۰

یکی از معتبرترین مجلات در زمینه مدیریت مجله Achieveit می باشد که در این مطلب ما جدیدترین و موثرترین روشهای مدیریت استراتژیک را به کمک این مجله به شما آموزش می دهیم.

برنامه مدیریت استراتژیک چیست؟

وقتی صحبت از تعریف مدیریت استراتژیک می شود معمولا به عنوان مجموعه ای از اهداف، استراتژی ها و تاکتیک هایی که سازمان های مختلف برای حفظ هماهنگی میان منابع و اقدامات و در راستای وظایف، ارزش ها و چشم اندازهای سازمان به کار می برند تعریف می شود.

اما قرار نیست حتما به همین تعریف بسنده کرد. در فرهنگ لغات و دیکشنری های تجاری مدیریت استراتژیک یه شکل زیر تعریف می شود: “تجزیه و تحلیل سیستماتیک عوامل مرتبط با مشتریان و رقبا (به عنوان محیط خارجی) و خود سازمان (به عنوان محیط داخلی) برای ایجاد و حفظ شیوه های مدیریت بهینه را مدیریت استراتژیک می گویند. هدف از مدیریت استراتژیک دستیابی بهتر و سریعتر به سیاست های زمان و الویت های استراتژیک است.”

مقایسه برنامه ریزی استراتژیک با مدیریت استراتژیک

درک اصول مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی اولین قدم در راستای موفقیت بیشتر سازمان هاست؛ اما فقط همین مساله کافی نیست. علاوه بر آگاهی از مفهوم این دو موضوع باید بدانید چطور می توان یک استراتژی ایجاد کرد و مهمتر از همه اینکه چطور باید این استراتژی را اجرا کرد.

این پرسش ها باعث ایجاد تفاوت بین برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک می شود. در واقع برنامه ریزی استراتژیک به فرایندی گفته می شود که تعیین کننده اهداف و جایگاهی است که قصد رسیدن به آن را داریم. همانطور که از اسم برنامه ریزی استراتژیک پیداست، هدف آن ایجاد یک برنامه برای رسیدن به موفقیت است؛ به عبارت دیگر برنامه ریزی استراتژیک نقشه راه شماست که شما را به سمت موفقیت هدایت می کند.

همین الان که در حال خواندن این مطلب هستید ممکن است برنامه ریزی استراتژیکی در ذهن داشته باشید و یا از قبل آن را ایجاد کرده باشید. به هر حال حالا دیگر با مفهوم برنامه ریزی استراتژیک کاملا آشنا شدید؛ اما نکته اینجاست که گاهی اوقات سازمان ها در ادامه دادن مسیر طبق برنامه ریزی های استراتژیک و یا مدیریت استراتژیک سازمان با مشکل مواجه می شوند.

...

ادامه مطلب را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

جدیدترین و موثرترین روشهای مدیریت استراتژیک از دید مجله Achieveit

  • hasti molaei
  • ۰
  • ۰

در آخرین مطلب از آموزش کاربردی حرفه زنبورداری با دانلود رایگان بهترین کتاب آموزش زنبورداری بصورت pdfدر خدمت شما بودیم. در این مقاله می خواهیم نحوه ساخت کندوی عسل را به شما آموزش دهیم.

مقدمه:

قطعاً هر پرورش دهنده زنبورعسل باید با نحوه ساخت کندوی زنبورعسل آشنا باشد. کندو مجموعه ای از خانه های شش ضلعی است که زنبورها آنرا در ابتدا بمنظور مراقبت و حفاظت از لاروها می سازند و بعداً عسلهای تولیدی خود را در این خانه ها ذخیره سازی می کنند تا در فصل زمستان از این عسل انباشته شده مصرف کنند. چنانچه زنبورها خود به ساخت کندو مشغول شوند اینکار برای آنها حدود ۳ ماه زمان می برد اما برای سرعت بخشیدن به کار به طور مصنوعی کندویی توسط انسانها برای آنها ساخته می شود تا زنبورها بعد از جمع آوری شهد برای ذخیره سازی عسل و گرده و همچنین نگهداری لاروها از آن استفاده کنند.

کندوی-زنبور

قسمتهای مختلف کندو:

کندوها به طورکلی از ۴ قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل موارد زیر هستند:

  • درب اصلی و درب درونی کندو
  • چهارچوب اصلی کندو
  • کفی کندو
  • قابها

برای ساخت کندو بهترین وسیله چوب است. در ایران معمولا از تنه درختان تبریزی و در برخی مناطق از چوب درختان جنگلی و سوزنی برگان استفاده می شود. ابعادی که در ادامه آورده می شود تا حد زیادی شبیه به کندوی استاندارد در ایران است.

...

برای مطالعه بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش تصویری نحوه ساخت کندوی عسل

  • hasti molaei
  • ۰
  • ۰

در این مطلب بیش از ۲۰ نکته و روش بهره وری زمان و مدیریت درست آن برای حداکثر بهره وری را به شما آموزش می دهیم. این مطلب از چندین موسسه معتبر در سرتاسر دنیا گردآوری شده و حاصل جدیدترین تحقیقات آنها می باشد.

۲۰ نکته مهم برای مدیریت زمان

همه ما روزانه ۲۴ ساعت زمان داریم، اما چرا به نظر می رسد برخی افراد می توانند روزانه بیشتر از وقتشان استفاده کنند؟ شما هم اینطور فکر می کنید؟ آنها قدرت به تأخیر انداختن زمان را ندارند. با این حال، می دانند که چگونه زمان خود را به درستی مدیریت کنند. می خواهید بدانید که چگونه می توانید به همان خوبی استاد مدیریت زمان شوید؟ با استفاده از این ۲۰ نکتهی فوق العاده قدرتمند، شروع کنید:

۱- زمانتان را بازبینی کنید

اولین گام در مدیریت زمان جایی است که به آنچه واقعا انجام می دهید پی ببرید. ممکن است فکر کنید برای ارسال ایمیل فقط ۳۰ دقیقه کافی است، اما در حقیقت این کار یک ساعت از روزتان را به خود اختصاص می دهد.
ساده ترین راه برای اداره کردن زمانتان دانلود برنامه هایی مانند Smarter Time یا Toggl است. برای تمام کارهایی که در طول هفته انجام می دهید، می تواند مفید باشد. از این پس گزارش کاملی دارید تا متوجه شوید چگونه وقتتان را از دست داده اید. سپس با استفاده از اطلاعاتی که دارید می توانید وقتتان را تنظیم کنید.

۲- برای هر کاری وقت محدودی قرار دهید

من متوجه شده ام زمانی که وقت محدودی را برای انجام کاری در نظر گرفته ام مانع اتلاف وقت و به تعویق انداختن کارها می شود. به عنوان مثال، اگر بخواهم مقالهای برای وبلاگم بنویسم، زمانی که برای خود تعیین می کنم ۲ ساعت است؛ بنابراین اگر ساعت ۸ صبح شروع به کار کردم، سعی می کنم تا ساعت ۱۰ آن را تمام کنم. به نوعی، شبیه بازی است.

از آنجایی که بین کارها و فعالیت هایم فاصله ای قرار داده ام، اگر کارم در زمان مشخص شده تمام نشود، می توانم بدون صرف غذا کارم را تمام کنم به جای اینکه وقتم را صرف کار دیگری کنم.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

بهترین و جدیدترین روشهای بهره وری و مدیریت زمان به صورت کاملا موثر

  • hasti molaei
  • ۰
  • ۰

بهترین کارکنان را انتخاب کرده اید و آنها زمانی که برای اولین بار استخدام شدند از اینکه با شما کار می کنند هیجان زده بودند. اما بعد از مدتی دلزده یا بی انگیزه می شود. آنها واقعا چه می خواهند؟ راهکارهای جدید و موثر، قطعا به تغییر انگیزه شان کمک می کند. از ۲۳ کارآفرین در رابطه با حفظ شادی و انگیزه در کارکنان مشاوره گرفتیم که نتیجه آن در این مطلب آورده شده است.

۱-ابراز قدردانی اتفاقی

۲- رویدادهای تیم در داخل و خارج از دفتر

۳- پاداش های کارکنان پرشور

۴-پیشرفتهایی جهت تأکید بر فرهنگ و برند شرکت

۵- هدف شخصی و حمایت از کارهای تفننی

۶- پنج روز کاری در هفته

۷- روشهای گسترش دورکاری

۸- محیط کار قابل انعطاف و راحت

۹- زمانی برای غذا خوردن همه کارکنان

۱۰- توسعه کنفرانس های حرفه ای

...

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

30 روش افزایش انگیزه در کارکنان جهت افزایش فوق العاده راندمان کاری

  • hasti molaei